Ihmisten ostotottumukset ovat muuttuneet dramaattisesti, koska internet on helposti saatavilla. On harvinaista tehdä ostopäätöstä lukematta useita arvosteluja verkossa, verkkopeleistä hammashoitoihin. 90 prosenttia asiakkaista vuonna 2021 antoi vähintään yhden verkkoarvostelun ennen ostopäätöksen tekemistä.
Vielä merkittävämpää on se, että 94 prosenttia verkkoasiakkaista sanoo, että huono arvostelu on rohkaissut heitä pysymään poissa verkkosivustolta kokonaan. Tämä tarkoittaa, että olipa liiketoimintasi mikä tahansa, hyvä verkkoläsnäolo tarjoaa sinulle lukuisia merkittäviä etuja, minkä vuoksi siitä on tulossa tärkeä osa brändin luomista. Asiakkaidesi verkkoarvostelut ovat ratkaisevan tärkeitä brändisi menestykselle näistä viidestä syystä:
Verkkoarvostelut Vaikuttavat Muiden Ihmisten Ostoihin
Arvostelut, suositukset ja muut asiakkaat, jotka ovat nähneet ja käyttäneet samanlaista tuotetta tai palvelukohdetta, ovat kolme ensisijaista sosiaalisen todisteen lajia, jotka vaikuttavat ostajiin ostoksen tekemisessä.
Olemme taipuvaisempia ostamaan, jos ympärillämme olevat – jopa täysin tuntemattomat – ovat sitä mieltä, että se on hyvä idea. Nykyään verkkoarvostelut ovat tärkein sosiaalisen todisteen lähde, ja niillä on merkittävä vaikutus myyntiin.
Verkkoarvostelut Lisäävät Näkyvyyttäsi
Onnistunut brändi merkitsee myös sitä, että olet näkyvä brändi. Suurimmaksi osaksi asiakkaat selaavat tuotteita hakukoneissa, kuten Google ja Bing, sekä sosiaalisen median sivustoilla, kuten Instagramissa ja Facebookissa. Näillä sivustoilla on kaikilla omat ainutlaatuiset tekniikkansa indeksoida ja paljastaa tietoa, mutta ne kaikki arvostavat omaperäistä ja uutta sisältöä, ja asiakkaiden arvostelut voivat varmasti auttaa ruokkimaan sisältökonetta, jolloin algoritmit pitävät brändisi mieluisana.
Verkkoarvostelut Antavat Vaikutelman, Että Olet Luotettava
Jatkuva myönteisten arvostelujen virta voi vaikuttaa suuresti brändisi luottamukseen ja luotettavuuteen, erityisesti nettikasinot, jotka luottavat arvosteluihin. Monet asiakkaat suhtautuvat varovaisesti yrityksiin, joilla on alle neljä tähteä. Yritykset, joilla on korkeammat keskimääräiset arviot, saavat huomattavasti todennäköisemmin näkemyksiä, jotka muunnetaan liikenteeksi ja tuloiksi, huolimatta vaatimattomasta virhemarginaalista huipulla.
Verkkoarvostelut Lisäävät Sinusta Tietävien Ihmisten Määrää
Arvosteluhuhut leviävät kulovalkean tavoin, kun se on hyvä (tai huono). Yrityksesi tavoittavuutta on helppo lisätä kannustamalla asiakkaita kirjoittamaan arvosteluja.
Ne, joilla on erinomaista sanottavaa yrityksestäsi, ovat taipuvaisempia kirjoittamaan siitä muille alustoille, kuten Yelpiin, TripAdvisoriin ja FourSquareen.
Hakukoneet, kuten Google, käyttävät näiden sivustojen tietoja määrittäessään, miten hakutulokset asetetaan paremmuusjärjestykseen. Positiiviset arvostelut, jopa yksittäiset, saattavat auttaa lisäämään arvosteluja jopa yksittäisellä tasolla.
Verkkoarvostelut Vaikuttavat Selvästi Myyntiin
Verkkoarvostelut parantavat ROI:ta, kuten yhä useammat vertailutiedot osoittavat. Asiakkaiden verkkoarvostelut voivat vaikuttaa yrityksen tulokseen.
Asiakkaat ostavat todennäköisemmin tuotemerkeiltä, joilla on korkeampi tähtiluokitus, mutta tähtiluokituksen parantaminen voi myös lisätä myyntiä. Yhden tähden parannus Yelp.com-sivustolla on yhteydessä lyhytaikaisen myynnin kasvuun 5-9 prosentilla.
Yhteenveto
Yrityksesi markkinointi on ratkaisevan tärkeää, mutta se, että annat muiden puhua sinusta, on erinomainen tapa levittää sanaa. Kun ihmiset puhuvat positiivisesti brändistäsi, voit tehostaa markkinointipyrkimyksiäsi nopeasti ja selvästi.