Facebookin mainosjärjestelmä on ongelmissa kerätyn käyttäjädatan paljouden takia. Sosiaalisen median yksityisyyden insinöörit ovat varoittaneet, että yritys voi joutua ongelmiin Yhdysvaltojen, Euroopan, Intian sekä muiden maiden kanssa.
Ongelmana on Facebookin emoyhtiö Metan rakentaman järjestelmän “avoimet rajat” insinöörien viime vuonna tekemän yleiseen tietoon vuotaneen raportin mukaan. Yrityksen on vaikeaa vahvistaa ulkoisille ryhmille, ettei dataa käytetä tavoin, joka rikkoo säädöksiä, kuten EU:n yleistä tietosuoja-asetusta.
“Uudet tietoturvakäytännöt ympäri maailmaa esittelevät erilaisia vaatimuksia ja tämä dokumentti kuvastaa teknisiä ratkaisuja, joita me rakennamme skaalataksemme nykyiset toimet, joita käytämme, datan hallintaan sekä velvoitteidemme täyttämiseen,” yrityksen tiedottaja kertoi.