Muistatteko, kun internet alkoi räjähtää käsiin ja yritykset ottivat laajalti käyttöön aggressiivisen mainostavan lähestymistavan asettamalla mainoksia kaikkialle, minne vain pystyivät? Ponnahdusikkunoita, bannereita, jotka veivät puolet näytöstä, ja sähköposteja, jotka tukkivat postilaatikkomme. Kuluttajana se oli kieltämättä ärsyttävää. Onneksi me markkinoijat olemme sittemmin edistyneet huomattavasti.

Kumppanuusmarkkinointi on kasvanut ja muuttunut älykkäämmäksi muiden markkinointimuotojen kehittymisen ansiosta. Vielä vuosia sitten affiliate markkinointi oli sitä, että kasinosivustot laittoivat noita kasinpelien, kuten extra chilli peli -mainoksia pop-up ikkunoihin. Tänä päivänä asioita tehdään huomattavan paljon erilaisilla tavoilla.

Uudet teknologiat mahdollistavat hyperkohdistetut tarjoukset ja suositukset, jotka perustuvat kunkin käyttäjän omiin kiinnostuksenkohteisiin ja tottumuksiin, ei vain räiskimiseen ja oikean osuman toivomiisen. Tutustutaan keskeisiin trendeihin, jotka muokkaavat alaa vuonna 2024, ja selvitetään, miten voit valmistautua yrityksenä affiliate-markkinoinnin jatkuvaan nousuun.

Tulevaisuus näyttää valoisalta ja kohdennetulta – yleisösi odottaa. Oletko siis valmis?

Ensinnäkin mitä on affiliate-markkinointi?

Aikaisemmin yritysten ja brändien oli vaikea tavoittaa pienet ja sitoutuneet yhteisöt. Mainoksista maksaminen isoilla verkkosivuilla tuntui vähän siltä kuin olisi heittänyt pullon ja viestin valtavaan valtamereen. Toki ihmisiä saatettiin tavoittaa, mutta olivatko he oikeita ihmisiä ja menikö viesti heille oikeasti perille?

Affiliate-markkinointi toimii yksinkertaisuudessaan näin: Bloggaaja jakaa suosituksen mahtavasta tuotteesta, jota hän todella rakastaa ja josta hän uskoo yhteisönsä pitävän. Jos joku ostaa klikattuaan bloggaajan linkkiä, bloggaaja saa pienen provision tuotemerkiltä.

Tässä suorituskykyyn perustuvassa kumppanuudessa julkaisijat ansaitsevat, kun heidän suosittelunsa johtaa tulosta suoraan brändin liiketoimintaan. Affiliate-markkinoinnissa kaikki hyötyvät – tekijät, tuotemerkit ja ennen kaikkea kuluttajat, jotka löytävät tuotteita, joita he todella haluavat ja tarvitsevat ja vielä mielenkiintoisella tavalla.

Käyttävätkö eri toimialat affiliate-markkinointia?

Kyllä käyttävät! Todella monet eri alat, kuten muoti- ja teknologiateollisuudesta matkailuun ja kuntoiluun. Voidaan sanoa, että lähes kaikki toimialat käyttävät affiliate-markkinointia.

Luotettava suositus joltakulta, jonka tyyli todella sopii sinun tyyliisi – klikkaa, tilaa ja katso, mistä pöhinä johtuu. Kun siis seuraavan kerran luet blogikirjoituksen, jossa kehutaan uutta kuntoilunseurantalaitetta, joka synkronoituu täydellisesti suosikkiharjoittelusovelluksesi kanssa – ei ole häpeä napsauttaa heidän affiliate-linkkiään ja tehdä hankinta.

Nyt puhutaan trendeistä!

Vuosi 2024 kuuluu nano- ja mikrovaikuttajille.

Kuluttajat kaipaavat tunnetusti aitoutta ja luottamusta.

Esimerkiksi: Matkabloggaaja, joka todella kulkee reppu selässä ympäri maailmaa ja testaa edullisia varusteita todellisissa seikkailuissa. Peli striimaaja, joka kokeilee tarvikkeita omakohtaisesti 12 tuntia putkeen.

Tuntuu aidommalta, kun joku kaltaisesi suosittelee jotain, jota hän aidosti käyttää ja josta hän pitää. Heidän ehdotuksiinsa luotetaan enemmän – ja sen seurauksena tehdään enemmän ostoksia.

Affiliate AI Muutos

Affiliate AI voi tutustua kuhunkin yleisön jäseneen yksilöllisesti. Se voi analysoida heidän selaustottumuksiaan ymmärtääkseen heidän kiinnostuksen kohteensa ja ennustaakseen tulevia tarpeita. Sen jälkeen se voi esittää kumppanuuksia, jotka on räätälöity heidän henkilökohtaisten mieltymystensä ja käyttäytymisensä mukaan.

Tämä hyperpersoonallistaminen pätee myös kulissien takana, kun tekoäly optimoi jatkuvasti kampanjoita todellisten käyttäjätietojen perusteella. Se testaa automaattisesti uusia muuttujayhdistelmiä, lopettaa sen, mikä ei toimi, ja kaksinkertaistaa sen, mikä saa kunkin henkilön oikeasti sitoutumaan.

Tekoäly löytää tarkalleen, mitä pienet yleisöt haluavat – ja sen seurauksena kuluttajien luottamus ja konversioluvut kasvavat.

Mobiilin priorisointi

Mobiiliteknologia on kulkenut pitkän matkan.

5G-muodonmuutokset ansiosta kaikki on sujuvampaa, latautuu nopeammin ja tuntuu todella miellyttävältä olla vuorovaikutuksessa kämmeneltäsi omalla puhelimellasi. Älykkäät brändit ovat tunnistaneet tämän muutoksen ja optimoineet sivunsa nimenomaan mobiilikokemusta varten. Ja vuonna 2024 affiliate-markkinoijat saavuttavat heidät täysin omilla ehdoillaan. Se tarkoittaa suosituksia, jotka on nivottu saumattomasti sosiaaliseen sisältöön, laskeutumissivuja, jotka näkyvät kauniilta, millä tahansa näytön koolla, ja vaivatonta kassalle menoa tallennetuilla maksuvaihtoehdoilla. Kaikki tämä on mobiililaitteilla jo nyt mahdollista

Brändit, jotka eivät optimoi sivujaan mobiilikäyttöä varten, jäävät varmasti taka-alalle.

Affiliate-maailman vauhti on tehty sitä varten, mihin digitaalinen maailma on menossa. Tiiviimmät luojien ja kuluttajien väliset yhteydet, kukoistavat pienet yhteisöt, elämäämme sujuvoittavat mobiilikokemukset.

Toki muutos voi aluksi tuntua pelottavalta. Mutta kun tämä kaikki alkaa olla oikeasti kunnossa, ei ole paluuta takaisin. Suhtaudu jokaiseen asiakkaaseen yhteistyönä, älä transaktiona. Mene nyt luomaan aitoja yhteyksiä.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *